Alulról építkezve, reményeink szerint folyamatosan növekvő támogatottsággal elérjük, hogy a döntéshozók elé kerüljön a módosítási javaslatunk.
Jelenleg a joggyakorlat nem veszi figyelembe az idei évben elfogadott, illetve hatályba lépett, 15. alkotmánymódosítást.
Jogi buktatók alapján, egy hozzám hasonló helyzetben lévő apa tudná ezt kezdeményezni, amennyiben eljutna a bíróság elé. A bíróság elé jutást, mint esetemben is, 99%-ban akadályozza, gátolja meg a gyámügyi hivatal.
Egy megfelelően nagy, kritikus tömeg esetén - mely pontosan a nem létező esetek miatt láthatatlan - fel tudjuk hívni a jogalkotó figyelmét a szükséges normakontroll elvégzésére.
Ezáltal megváltoztatva a jelenleg érvényben lévő, életszerűtlen helyzetet, miszerint sem a gyermeknek, sem az apának nincs joga ahhoz, hogy bírósági úton rendezze jogi státuszuk.
A valóságban látható, legutóbb 2013-ban, illetve 2020-ban jutott apa bírósági pontig. Begyűjtött információk alapján, a valóságban évente 40-80 személy próbálkozik erre az útra lépni, viszont a gyámhatóság kivétel nélkül blokkolja ezen próbálkozásokat.
A véleményünk szerint már nem hatályos, 13/2020.(VI.22) AB határozat kimondja, a gyermek érdeke sérül ezen esetekben, viszont ezt minden esetben el kell fogadni. Ezzel szemben, a jelenleg hatályban lévő, - tudjuk, hogy gyülekezési jog miatt történő, 15. alaptörvény módosítással felülírt alaptörvény ezt nem engedi.
Sajnos, a szakmára hatással bírók, nem tartják fontosnak ezen anomália feloldását.